Maira Milolidaki

Μάιρα Μηλολιδάκη

ΣΟΠΡΑΝΟ

Απόφοιτος του Ωδείου Αθηνών στο κλασικό τραγούδι, υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση, με σπουδές στην Ιταλία με τη Renata Scotto (Όπερα στούντιο, Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, Ρώμη) και τη Maria Luisa Cioni (Μιλάνο). Σπούδασε θέατρο στη Δραματική Σχολή Εμπρός-Εργαστήρι και στο Διεθνές Εργαστήριο «Η Μέθοδος του Θεόδωρου Τερζόπουλου» στο Θέατρο Άττις.


Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, την Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας, το Teatro dal Verme (Μιλάνο), το Carnegie Hall (Νέα Υόρκη), ερμηνεύοντας ένα ευρύ ρεπερτόριο που εκτείνεται από το μπαρόκ ως τους σύγχρονους κλασικούς συνθέτες, καθώς επίσης βασικούς ρόλους σε όπερες των Rameau, Handel,Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Viardot, Bizet, όπως Violetta (La Traviata), Madga (La Rondine), Gilda (Rigoletto), Rosina (Il barbiere di Siviglia), Micaela (Carmen), Βασίλισσα της Νύχτας (Die Zauberflöte), Céphise (Pygmalion), La Fée (Cendrillon) και Morgana (Alcina). Έχει συμπράξει μεταξύ άλλων με την Ορχήστρα των Χρωμάτων, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Καμεράτα - Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα Academica Αθηνών, το Νέο Ελληνικό Κουαρέτο, το κουαρτέτο Anima, το κουιντέτο Melos Brass, τον οργανίστα J. Geffert και τον κόντρα τενόρο M. Chance, σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. 


Είναι μέλος του συνόλου Canto Soave το οποίο ειδικεύεται στη φωνητική μουσική της Αναγέννησης και του Μπαρόκ μέσα από το ρεπερτόριο για τρεις γυναικείες φωνές. Από τις εμφανίσεις της με το σύνολο ξεχωρίζουν η συμμετοχή στον κύκλο ζωντανών ηχογραφήσεων του Τρίτου Προγράμματος, η συναυλία-αφιέρωμα στις Γυναίκες μουσικούς στις Αυλές της Ιταλίας του 17ου αιώνα στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ (2019), η συναυλία-αφιέρωμα στην ιστορία του bel canto από τον 17ο ως τον 19ο αιώνα στο Ολύμπια-Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» (2019), καθώς επίσης η παράσταση-αφιέρωμα στη Hidelgard von Bingen «Splendidissima Gemma-Recomposing Hildegard», σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση και ηλεκτρονική σύνθεση του Constantine Skourlis, τον Μάρτιο του 2020 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στα πλαίσια της σειράς «Γέφυρες». Την περίοδο 2019/2020 ξεχωρίζουν η συμμετοχή της στην ταινία του Ν. Κορνήλιου «Τραγουδώ αν Τραγουδάς» (το 2013 συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη στην εμβληματική ταινία «Μητριαρχία») και η συνεργασία της με τον συνθέτη της ήλεκτρο-ακουστικής σκηνής Constantine Skourlis σε παραστάσεις, όπως «Δον Κιχώτης» (Res Ratio Network, σε σκηνοθεσία Έφη Μπίρμπα), «Ριχάρδος Β΄- Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» (σε σκηνοθεσία Marlene Kaminsky) και «Free at Last» (σε χορογραφία Δανάης Δημητριάδη και Διονύσιου Αλαμάνου, Ιούνιος 2019, Ρότερνταμ και Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2021).

Το 2021 συμμετείχε στην αναβίωση της όπερας του Αλεξάνδρου Γκρεκ «Ανδρονίκη» με τα μουσικά σύνολα του Δήμου Αθηναίων υπό τον Νίκο Αθηναίο, στο Θέατρο Ολύμπια, ερμηνεύοντας τον ρόλο της Διαμάντω.

Από το 2008 εμφανίζεται συχνά σε ρεσιτάλ τραγουδιού με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη, ερμηνεύοντας σημαντικά έργα και κύκλους τραγουδιών ξένων και Ελλήνων συνθετών. 

Έχει ενεργό παρουσία στη δισκογραφία: «Το Ψηφιδωτό της Νύχτας» σε μουσική του Γιώργου Κουρουπού και ποίηση Ιουλίτας Ηλιοπούλου (Donzelli), «Γραφόμενα» τραγούδια του Ιωσήφ Βαλέτ σε ποίηση Έλενας Κυρίτση (Subways Records), «Vita Segreta, Musica Segreta» με το σύνολο Canto Soave (FM Records), «Eternal Recurrence» σε σύνθεση Constantine Skourlis (Bedouin Records), «Νανουρίσματα από την Ευρώπη» (Acroasis records). 

Διδάσκει τραγούδι και αγωγή του λόγου στο Αμερικάνικο Κολλέγιο της Ελλάδας (Deree) και το Ωδείο Φ. Νάκας. Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Σορβόννης. Τα τελευταία χρόνια κείμενά της δημοσιεύονται στα έντυπα προγράμματα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του Θεάτρου Ολύμπια. 


Με την ομάδα ΕΥΤΟΠΙΑ συνεργάστηκε για πρώτη φορά το 2016 και είναι επίσημα μέλος της από το 2020. Έχει πάρει μέρος στις παραστάσεις του Γιώργου Στεφανακίδη «Pietà» (βραβεία Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Κειμένου και Α΄ Γυναικείου Ρόλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου του Κιέβου AndiyivskiFest, 2018 και βραβείο Καλύτερης Παράστασης στο Athens Suitcase Festival, Olvio 2019), «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» (2018/2021) και «Shakespeare Electrified» (2022).

Share by: